Back from New York

Såjaaa nu är vi hemma från den stora staden, eller vi kom 8.50 i finsk tid som är 2 på natten i New York så jag har sovit hemma :)

En underbar resa, vi bodde på Crowne Plaza Hotel som är på Times Square, det var en stor schock när jag steg upp idag på morgonen här i lilla Esbo och inte hörde ett enda ljud! Tänkte få nån slags attack för att det var så tyst...

Vi kom på torsdag dag och fo genast till en bar (!!!) och alla som säger att under 21 åriga inte får alkohol där har fel eftersom jag nog drack varje dag något med alkohol. (Och jag anser mig inte se ut som en 80 åring)
Sedan åt vi Japansk mat och träffade min mammas syster Paula.

Fredag shoppade vi loss. Det var så underbart billigt att jag tror jag aldrig köpt så här mycket från en resa som nu. Åkte med metro till Union Square där Forever 21, Filey's Basement (outlet med massa märkes kläder billigt), DSW (det var ett paradis, en hel våning med bara underbara skor som inte ens kostade en förmögenhet. Tänkte bli helt galen därinne av den stora mängden..) och Strawberry är. Jag visar senare upp bilder på de massiva mängder jag köpte. Vi åt Brasiliansk mat på kvällen, och fortsatte till en bar igen.

Vi träffade Paulas nya pojkvän på lördag och han kom från Polen. Före träffen planerade jag att säga till honom den enda meningen jag kan på polska som min underbara vän Cecilia har lärt mig, låter något såhär "Toyest memso barana". Skulle ännu bekräfta av mamma vad ett får är på finska (meningen betyder nämligen "detta är lamkött") och så frågade jag "Äiti mikä on lammas suomeks?" (Mamma vad är ett får på svenska?) höhöhö, goda skratt fick vi. Och Polska duden sa att det faktiskt inte är ett lam utan en get. O.o

Annat vi gjorde:

- Fo till MoMa (museum of modern art) med mamma
- Showen Fuertza Bruta, har aldrig sätt något liknande! Helt magnifik och annorlunda. Går inte att förklara.
- Ground zero, inget att se. En massa construction workers där.
- Statue of liberty. Jaa, ja vet inte om jag kan säga att vi va o titta på den eftersom vi stod vid Manhattan's havsväg och tittade mot den men blev hindrade av en dimma som täckte hela statyn.

Joo I'll be back with pictures from the trip and pictures of my shoppings. (There's a lot)
Min svenska ha blivi helt super super dålig :( Jag fick tala mest i New York pga människornas lack av språk kunskaper ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0