Drömmen om USA

Jag längtar så otroligt mycket bort till USA, jag älskar ju såklart Finland men just nu vill jag ha en stor förändring.

Vi har flyttat från Helsingfors till Esbo (= jag som 10 åring måste lämna alla mina kära och börja allting på nytt, ny skola, nya vänner och hur bra gick inte det? jag är överlycklig för att vi flyttade) sen skiljde mina föräldrar sig och hur hemskt det än låter så var det också bra, jag har nya styvsyskon och kusiner och en ny halvsyster.
Så varje förändring i mitt liv har lätt till det bättre. Jag kräver förändringar i mitt liv, jag kan inte vara på samma ställe hur länge som helst.

Här blir alla bedömda av deras utseende, man skall vara smal och klä sig på det rätta sättet, dessutom känner alla alla. Jag vill bort från denhär lilla ankdammen och resa bort till ett land där jag inte känner någon och får lära känna mig själv bättre och också nya människor.

Jag skulle lämna hit kvar alla jag älskar men detta gör väl en till en starkare person.

Kanske jag sen någon dag kommer tillbaka hit till Finland och bo men alla gånger jag har varit i USA och rest känns det bara som mitt ställe. Solsken och trevliga människor, alla talar med en i butiker.

Jag har ännu 10 månader att tänka på mitt liv efter gymnasiet. En sak är säker, hit blir jag inte. Annors skulle jag inte vara Sofia.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0