Cannabis debatten

Jag förstår inte vad det har hänt i vår skola. Det har hållits redan 3 presentationer om hur cannabis är hälsosamt och hur det är mindre farligt än tobak och alkohol. En av dessa är / eller var (har inte talat eller haft kontakt med henne på 2 månader) min goda vän som nuförtiden umgås med de som röker dagligen eller åtminstone på fester denna hälsosamma och oh så lite farliga DROG.

image29

BBC säger:

Smoking three cannabis cigarettes a day is as dangerous as having a whole packet of standard cigarettes, say researchers. Regular smokers of cannabis are at increased risk of developing the potentially fatal lung disease emphysema, claim doctors based in Bristol.
They said their results questioned the common perception that cannabis was less dangerous than tobacco.

Detta är exakt vad deras påståenden för cannabis är, tobak är farligare. En annan net-sida säger detta:

Marijuana hinders the user's short-term memory (memory for recent events), and he or she may have trouble handling complex tasks. With the use of more potent varieties of marijuana, even simple tasks can be difficult.
Under the influence of marijuana, students may find it hard to study and learn. Young athletes could find their performance is off; timing, movements, and coordination are all affected by THC.


Jag är ingen expert på droger men dessa artiklar represnterar min synvinkel på saken. Det kan helt bra vara sant att den är ofarlig. Men varför hålla presentationer om bara en synvinkel åt massor av elever?
Även om den är ofarlig är steget till starkare droger mindre, vad jag har märkt så ser alla cannabis användare totalt höga ut hela tiden (ögonlocken hänger så man knappt ser ens ögon) och onödiga pengar slösas på något man redan kan få av alkohol och tobak.

Kanske jag hatar cannabis mest för att min vän har valt det iställer för mig?

Kommentarer
Postat av: Cecci

OCH, som vi tusen och en gång han prata om, IFALL det DÅ e så ofarligt VARFÖR säljer dom de då inte på hyllorna i butikerna som tobak?! Hmm..ja hoppas hon en dag kommer sig till vettet och fattar va hon sysslar med, man saknar henne nog lite..;/

2008-04-08 @ 17:09:57
URL: http://vitalillja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0